Íme hát szeretném folytatni a már megkezdett gondolatmenetemet a tudatosság forradalmáról!
Maradjunk még egy kicsit a Zeitgeist-filmeknél már csak azért is, mert vétettem egy apró hibát az előző bejegyzésben, ugyanis a filmek fejezetei keverednek a fejemben, és amit az első film harmadik szekciójának írtam le az első bejegyzésemben az valójában a második film első szakasza. Mea Culpa.
Az első film harmadik etapja az amerikai történelem háborús eseményeit és azoknak a gazdaságra gyakorolt hatásait állítja párhuzamba, amellyel bizonyítja, hogy a tőkeóriásoknak mindig az az érdeke, hogy háborút folytassanak. Fegyveripart nem kell magyarázni, amely mindkét oldalt felszereli, a hadsereg felszívja a kallódó munkaerőt, a fosszilis energia-hordozók gazdái szintén örülhetnek, a harckocsik, tankok zabálják a benzint, és hát ugye Irakba sem babérlevél-mezőket szivattyúznak a yenkik. Az amerikai multi építőipar szintén kaszál, hiszen amit tegnapelőtt a katonák leromboltak azt holnap iraki adófizetők pénzéből újra lehet építeni. Nagy biznisz ez bizony! Nem is az a probléma, hogy a tőkések mit akarnak, hiszen ők a kisebbség a nép felhatalmazása nélkül nem indíthatnak háborút, az azért még ebben a birka-társadalomban is kiverné a biztosítékot.
A probléma a manipuláció. Ehhez sajnos piszkosul értenek az árnyékemberek. Kreálnak egy casus bellit, háborús okot (Lusitania elsüllyesztése, Pearl Harbor, World Trade Center), amit aztán addig és úgy nyomatnak a médiában, hogy a hiszékeny és buta többség melléjük áll, ezzel a felhatalmazás kérdése is megoldódott.
Zeitgeist 2 - Addendum
Az első részt ugyebár kifejtettem, tessék visszaolvasni!
Ehhez szorosan kötődik a film középső etapja, amelyben a világpolitika hátterébe láthatunk be. Bebizonyosodik az amit mikro szinten mindenki érez a háztartásában, hogy a hitel az egy fegyver, méghozzá a legveszélyesebb fajta. Ha hitelt kell törlesztened, akkor nincs mozgástered, ha az államodnak megfizethetetlen hitele van, akkor elvesz tőled (még kisebb mozgástered van), elvesz az oktatástól (nagyobb eséllyel lesznek birkák a gyerekeid), elvesz az egészségügytől. Magyarán szólva ha egy állam (lásd: a mi hazánk) agyig van hitellel, akkor azt csak úgy tudja törlesztgetni, hogy közben a feladatait (aminek elvégzésére a nép felhatalmazta) gyengébb szinten látja el, ez pedig a népesség-, az öszz IQ-, és persze pénzeszközfogyáshoz vezet. Na meg még valamihez, és ez az adu nekünk játszik: a szabadságérzet elvesztéséhez.
A gazdasági-bérgyilkosokról és a CIA egyéb ügyeskedéseiről nem szólnék külön, ezek lényege is az, hogy egy ország ásványkincseit, erőforrásait hogyan lehet bábkormánnyal és/vagy multikkal kiszipolyozni, hogy az átmeneti növekedéssel legalább még pár évtizedig fenntartsák a döglődő rákos daganatként terjeszkedő gazdaságot.
És itt csapunk bele igazán a lecsóba! Eddig elmondtuk, hogy mi a baj ma. Hogy rabigában tart és szabadságunkban korlátoz a vallásunk, a média, a kormányunk, de legfőképpen a gazdaság. Igen ám, de ez csak puszta károgás, ha nem kínálunk megoldást a problémákra.
De kínálunk: A Venus-projekt
A Zeitgeist: Addendum harmadik szakaszában mutatkozik be Jacque Fresco és a Venus-projekt. A lényeg a tudományban rejlő határtalan lehetőségek kiaknázása, az emberi fizikai munka kiváltása gépekkel és a megújuló, környezetbarát erőforrások használata a véges kőolaj-, fölgdáz-, és uránkészletek helyett. Szellemi síkon pedig egy humánus, a végtelen emberi kreativitásra építő társadalom, amelyben nincs egyenlőtlen, hiszen nincs közöttünk különbség. Ez Jacque Fresco jövőképe, amiért egész életében dolgozott, feltalált, szociológiai-elméletet gyártott. Ha sietünk még láthatja ez az aggastyán korú zseni, ahogyan az emberiség a szebb jövő felé vezető első lépéseit megteszi. Fresco a Zeitgeist-on túl különálló dokumentumfilmet is készített Future by design címmel, amelyben felvázolja és animációkkal szemlélteti tervét. És külön szimpatikus, hogy nem mondja azt, hogy ez a legjobb társadalmi-gazdasági rendszer, mindig van hová fejlődni, csak azt mondja, hogy az ő rendszere jobb mint a mostani. Amit véleményem szerint minden kétséget kizáróan bizonyít is.
Íme a Zeitgeist: Addendum.
A folytatásban szólok még egy nagyon keveset az új, harmadik Zeitgeist-filmről, az ébredés fórumairól és helyzetéről idehaza, Takáts Péterről, Hetesi Zsoltról és a kultúrális kreatívokról.